مهدی یاران

بچه های هیات الرضای اردبیل

مهدی یاران

بچه های هیات الرضای اردبیل

مهدی یاران

سلام
تارنمای " مهدی یاران " توسط تعدادی از بچه های هیات الرضای اردبیل و بچه های مسجد قدس راه اندازی شده است .
منتظر نظرات و دیدگاه های شما عزیزان هستیم.
مطالب به روز شده در این تارنما هیچ گونه ارتباطی با مدیریت هیات الرضا ندارد.
سایت هیات الرضا ..... ravag.ir
یاعلی

پیام های کوتاه

چه چیزی در نیویورک "بجا" نبود؟

دوشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۱۰ ب.ظ
مرور دوباره اقدامات تیم ایرانی در سازمان ملل
چه چیزی در نیویورک "بجا" نبود؟


رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیرشان در هفتمین مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به نیویورک فرمودند: "ما از تحرک دیپلماسی دولت حمایت می‌کنیم و به تلاش دیپلماسی اهمیت می‌دهیم و از آنچه در سفر اخیر بود، حمایت می‌کنیم البته برخی از آنچه در سفر نیویورک پیش آمد به نظر ما بجا نبود."

به گزارش گروه سیاسی صراط، فرمایشات فرمانده کل قوا در خصوص آنچه در سفر نیویورک "بجا نبود"، بسیاری از تحلیلگران داخلی را به تحلیل این موضوع کشانده است.

برای یافتن مصداق این فرمایش مقام معظم رهبری، مهم ترین اتفاقات و تحرکات سیاسی تیم ایرانی در نیویورک را با هم مرور می‌کنیم.

حجت الاسلام روحانی در جریان سفر به نیویورک علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل با روسای جمهور فرانسه، اتریش، پاکستان، تونس، ترکیه، لبنان، سریلانکا، کفیل ریاست جمهوری عراق، دبیرکل سازمان ملل و معاونان وی دیدار و گفتگو کرده است.

از طرفی، دیدار و گفتگو با نخست‌وزیران ایتالیا و اسپانیا، وزیر امور خارجه آلمان، رئیس صندوق بین المللی پول، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه و دیدارهای جانبی دیگر با روسای هیئت‌های نمایندگی شرکت‌کننده در شصت و هشتمین اجلاس مجمع عمومی از دیگر برنامه های کاری روحانی در نیویورک بود.

سخنرانی رییس‌جمهوری در جمع ایرانیان مقیم آمریکا، سخنرانی در جمع کثیری از نخبگان و اندیشمندان آمریکایی و برگزاری نشست های خبری با حضور رسانه‌های خبری جهان از دیگر برنامه های کاری او در سفر پنج‌روزه به نیویورک بود.

اما بی تردید یکی از مهم‌ترین رویداد های این سفر در آخرین ساعت حضور روحانی در نیویورک رخ داد، در حالی که رئیس جمهوری اسلامی ایران درحال عزیمت به فرودگاه "جان اف کندی " نیویورک برای بازگشت به تهران بود، " باراک اوباما " همتای آمریکایی‌اش با او تماس تلفنی گرفت و دو طرف 15 دقیقه با یکدیگر گفتگو کردند.

از سوی دیگر، محمدجواد ظریف نیز برنامه های کاری متعددی در نیویورک داشت که حضور در برخی نشست‌های حاشیه‌ای در سازمان ملل، دیدار و گفت‌وگو با اصحاب رسانه و نخبگان آمریکایی، رایزنی با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و شرکت در نشست وزرای خارجه ایران و 1+5 از مهم ترین فعالیت‌های او بوده است.

ظریف همچنین با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل، یان الیاسون قائم مقام دبیرکل، اخضر ابراهیمی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، جفری فلتمن معاون سیاسی دبیرکل، ناصر الکیدوا معاون اخضر ابراهیمی، آنتونیو گوترز کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل و خانم پیلای کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرده است.

او به طور کلی 62 ملاقات سیاسی دو و چندجانبه داشت و با 52  همتایش از جمله ویلیام هیگ وزیر خارجه بریتانیا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کرد.

اما بی تردید مهم ترین تحرک و اقدام سیاسی ظریف به گفت‌وگوی نیم ساعته‌ با جان کری همتای آمریکایی بازمی گردد.
    
با مرور تمامی اقدامات و تصمیمات هیات ایرانی در نیویورک، که در بالا به آن اشاره شد، می‌توان مهم‌ترین آنها به صورت زیر فهرست کرد. از طرفی، با توجه به اینکه سایر اقدامات تیم ایرانی اعزامی به سازمان ملل در عرف سیاسی دنیا و نیز روال سال‌های گذشته قابل پیش بینی و مرسوم بوده، احتمالا منظور رهبر معظم انقلاب از "برخی از آنچه در سفر نیویورک پیش آمد به نظر ما بجا نبود" را بتوان در لیست زیر جستجو کرد. قضاوت با مخاطبان:

1-    سخنرانی حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل
2-    استفاده روحانی از نام "اسراییل" به جای "رژیم صهیونیستی" در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل درباره خلع سلاح هسته‌ای
3-    دیدار نیم‌ساعته ظریف با جان کری
4-    گفتگوی تلفنی روحانی و اوباما

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۲/۰۷/۱۵
  • ۳۹۱ نمایش
  • خادم الرضا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی